Tempat mencari Pokemon di sekitar Lembah Klang, Malaysia

, , 5 comments
Ok, perlu diakui game Pokemon-Go ni memang menjadi satu trend & fenomena masa kini. Baru je released seminggu lalu tapi serious memang sangat trending. Dari yang bermain, kepada yang memberikan komen2 positif & negatif. Apa2 pun dah namanya mainan, main secara berpada, jangan berlebihan obses & buang masa cukup. BTW sepanjang mencari port nih, I am sure glad to find that ramai lagi org2 yang older than me play this game hahah

Game ni sebenarnya intended untuk dimain di kawasan2 tumpuan ramai. Especially taman2 yang popular. Jadi di sini, nak review beberapa tempat di Lembah Klang ni yang aku dah pergi untuk mencari pokemon sambil buat benda2 lain haha seperti makan & jogging. Ada antara tempat2 nih yang dah lama tak jejak so thanks to this game, menjejak kembali tempat nih hehe.

1. Tasik Cempaka Bangi/ Mc Donalds Bangi

Tempat ni best sebab ada banyak Poke Stop serta ramai yang bermurah hati untuk meletakkan Lure Module di sini. Sambil2 jogging, dapat juga Cubone, Dratini, Slowbro, Magikarp, Psyduck dan pokemon yang normal. Dapat nampak bayang-bayang Snorlax tapi tak jumpa.

2. Tasik Cyberjaya

Jika nak tangkap Jynx, sinilah portnya. Memang ada banyak. Tempat lain setakat ni belum jumpa lagi. Selain tuh, pokemon yang normal pun banyak. Poke Stop agak banyak, tapi Lure Module tak seberapa.



3. Sekitar Masjid Putra, Putrajaya

Area depan masjid ni memang popular sebagai tempat rekreasi di waktu pagi/petang. Singgah selepas balik kerja. Sementara tunggu Maghrib, usha2 kawasan untuk mencari Pokemon. Poke Stop banyak. Lure module pun ada orang letak. Kalau nak cari pokemon yang biasa2 memang banyak kat sini. Harituh dapat banyak water type pokemon & juga Clefairy





4. Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur

Tempat ni serious best. Happening jugak dengan kehadiran gamers. Poke Stop banyak sekeliling tasik tuh & Lure Module pun ada yang rajin menyumbang. Berjaya dapat Kabuto! Antara yang rare. Yang lain macam Poliwag/Poliwhirl serta pokemon water lain banyak. Kalau game nih dah tak in nanti, boleh spend time berpicnic, kayak, berbasikal dll. Sesuai sangat port untuk sekeluarga.





5. Taman KLCC

Ni lagi satu tempat tumpuan gamers Pokemon-Go. Ramai orang main game di sini, Poke Stop sangat banyak sampai penuh beg, & Lure Module rasa macam 24 hours ada orang pasang hahah. Antara pokemon yang rare macam Ivysaur, Pinsir,Vulpix & Dratini. Disebabkan game nih, berjalan seround satu taman, barulah nampak taman air KLCC yang free tuh, and actually quite a good place to hang out and spend time with friends and family.





Jadi pilihlah yang mana berkenan di hati, sambil2 jogging ke, sambil teman anak main, sambil makan2 piknik ke kan, bolehlah cari makhluk2 nih. Belum sampai lagi ke tahap nak ke Gym hahah. Lagipun more to collector, nak kumpul yang rare. But ada yang cakap, lagi tinggi level, lagi senang nak jumpa yang rare. Selamat berPokemon Go.

5 comments:

  1. adehh...tempat nk tangkap tu pun..ahah..mmg 'GILA' lah sibuk tangkap 'benda' ni hihiih

    ReplyDelete
  2. hahah, sambil jogging sambil menangkap katanya. nasib ramai jugak org2 senior yg terjebak main, kalau tak segan dibuatnya hehe

    ReplyDelete
  3. Taman jaya pj dekat amcorp mall tuh pagi, ptg dn malam beratus org dok tgkap pokemon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah yeke. sekarang dah kurang rajin sikit menangkap hehe

      Delete
  4. Taman jaya pj dekat amcorp mall tuh pagi, ptg dn malam beratus org dok tgkap pokemon..

    ReplyDelete