Menjadi Peserta TEDxKL 2016!

, , No Comments
T.E.D nih stands for Technology, Entertainment & Design. TED talk merupakan siri konferens yang diadakan setiap tahun di banyak tempat internationally, termasuklah Malaysia dengan tujuan untuk menyebarkan ide2 yang worth sharing. Ini kali ke 8 ia diadakan di Malaysia, bertemakan resonance. Dah kali ke-8 nihlah baru berpeluang untuk join. Tu pun sebab dapat tiket early birds. Tanya2 orang, takde yang minat nak join, so being me, dah aku nak pergi, jalan je nanti jumpalah kawan2 baru kat sana kan huhu.









The event started pukul 12, dengan registration seme. Aku rasa macam a bit late. Kalau start awal sikit better kut. So rayau2 di ruang legar, jumpalah this student. And her name is Sarah too! How cool is that huh? Coincidence much?



Around pukul 1 barulah start konferensnya. The emcees - Rina Omar & Razif Hashim, Awesome! Ada 10 speakers daripada background yang berbeza. Setiap speaker diberikan 15 minit untuk present their ide/findings/issues. Personally, ada yang menarik, ada yang so-so, ada yang tak tercapai dek akal, but all in all it was very informative & tulah tujuan kita join any konferens pun kan, to gain new knowledge & to be inspired! Photos tak banyak sangat ambik, focus mendengar katanya heheh.


So next year whos joining?

0 comments:

Post a Comment