First Solo Travel! Berjalan Ke Seoul & Busan Spring 2016 (9)- Tambahan kepada kisah Taejongdae, Busan

, , 9 comments
Balik dari berjalan-jalan di Taejongdae, haruslah kelaparan kan. Jadi, kitorang berpakat-pakat nak cari restoran seafood di area Jagalchi Market. Jagalchi Market ni memang pasar yang famous di Busan. Terdapat banyak seafood dan juga restoran di bahagian atas. Tapi after usha2 macam takde yang menarik.

Jadi, kitorang rayau2 pulak bahagian luar market. Kat sini pun ada banyak restoran seafood. 2 kawan baru nih pandai kecek hangul hehe senang nak tanya especially bab2 makanan ni kan. Then, kami pun jumpalah restoran nih tapi lupa nak snap gambar, nama dia pun lupa huhu. Yang pastinya owner dia tau cakap “Murah, murah”

Kami order ikan bakar & seafood stew sekali dengan semua banchan atau side dishes dia tuh. Ambik! penuh satu meja. Ikan bakar dia sedap, stew dia pun sedap, banchan dia pun sedap heee clear makanan maklum jelah lapar time hujan2 tuh. Harga 20000W per pax.  Jangan gatal2 nak convert ok, pejam mata & bayar.





After makan, ingat nak merayau tapi, hujan, jadi kami decide untuk ke mall je. Lotte Mall. Jalan kaki je dari Jagalchi. Mall dia standard mall lah kan, tapi yang special ada air terjun berirama dan air dia tuh terjun dari siling ok.


Pulang ke guesthouse dengan baju dan kasut yang lencun. Pengalaman mengeringkan kasut dengan hair dryer memang epic hahah. Hujan masih turun dengan lebatnya. Adakah esok masih hujan?

9 comments:

  1. salam singgah dan follow :) awk dijemput join GA sy..

    http://www.akuseorangtraveler.com/2016/07/travelog-faghuzi-giveaway-by-aku.html

    ReplyDelete
  2. ramai malaysian makan di jagalchi market tu..tu sbb dia dh pandai ckp melayu..MURAH! MURAH! adeh...hari tu sis mkn seafood soup lah minta dia letak cili flake..adehh..harga? hehehe jgn convert!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...pandai dah cakap melayu. tuhlah, nak makan, pejam mata & bayar je heee

      Delete
    2. kan...pandai dah cakap melayu. tuhlah, nak makan, pejam mata & bayar je heee

      Delete