Pengembaraan Solo (Almost!) Berjalan ke Tokyo- Finale

, , 3 comments


Akhirnya tibalah ke bahagian terakhir kisah di Tokyo. Kami dah siap2 check out, tapi beg tinggalkan je kat lobi. Hari terakhir ni kami ke Meiji Jingu dan juga ke Harajuku.
Meiji Jingu ni dibina sebagai satu tanda penghargaan terhadap Maharaja Meiji dan Permaisurinya dan siap dibina pada 1920. Masuk je kawasan Meiji Jingu nih akan lalu Torii gate yang besar. Kawasan sekeliling dia banyak pokok-pokok, macam taman gitu.









 Then nampak tong-tong tersusun cantik je. Rupanya tong2 sake yang pernah dihadiahkan kepada maharaja Jepun.

 Masa kami pergi nih nampak ramai budak-budak pakai baju traditional diorang comel je. Nak mintak permission ambik gambar segan pulak, kan rugi.Ambik gambar sipi-sipi je. Lepas nih takmau segan-segan dah.





 Kalau bernasib baik, pergi time hujung minggu dapatlah saksikan wedding mereka. Time kami pergi tuh takdelah pulak orang nak menikah hehe. After round2 Meiji Jingu dan ambik gambar, kami pun berjalan keluar menuju ke Harajuku.  Dekat je, kiranya boleh jalan sekali harung Meiji Jingu dan Harajuku.  
Di Harajuku of courselah kejenya window shopping & shopping! Haha

                                                          The famous Takeshita Street
 
                                              Orang cakap crepe nih sedap, tapi tak trylah pulak

                                   Cosplayers hujung2 minggu biasanya ada area Harajuku ni

Di kala hujung minggu memang ramailah anak-anak muda hang out kat sini.  Kami lunch di satu kedai kebab turki tapi tak ingat pulak namanya apa.



Then after habis shopping2 semua, kami singgah ke Masjid Camii untuk solat, ambil barang dari hotel dan straight to airport.Maka tamatlah kisah travel di Tokyo :)
Next post saya akan share conclusion, itenarary dan budget ok?

3 comments: