Pengembaraan Solo (Almost!) Berjalan ke Tokyo- Part 6

, , 3 comments


Ok sambungan is here! Terima kasih kepada yang tabah follow walaupun ceritanya tak seberapa hehe. Terlewat sikit post ni sebab ada teambuilding. 

Orait, jadi dari Masjid Tokyo Camii kami ke Odaiba. Ada apa kat Odaiba nih? Kejap lagi kita tengok alright? Jika dari masjid:

Dari Yoyogi-Uehara eki take Chiyoda line to Abiko.
Stop at Omote-sando, take Ginza line to Toyosu
Stop at Shimbashi, take Yurikamome to Odaibakaihinkoen.

Lama juga perjalanan ke Odaiba. Sepanjang perjalanan tuh mendung tapi tak hujan. Sebelum sampai, kena lalu jambatan dulu. Waktu malam nampak cantik dengan lampu berwarna-warni.





 Odaiba ni sebenarnya pulau buatan. Ada banyak tempat tarikan indoor di sini. Kira sesuailah since hari pun mendung, kadang-kadang hujan kan. Ada Lego center, ada Madame Tussauds, Trick eye museum, Toyota cente, Museum of Maritime Science  dan lain-lain lagi.

Actually, kalau betul-betul nak round satu pulau nih, satu hari baru cukup rasanya. Kami menuju ke Decks dulu. Mula-mula kami buat sesi bergambar dulu kat bahagian luar. Ada replika Statue of Liberty di sini. 



 Kebetulan masa tuh ada festival, jadi ada banyak gerai makanan. Jumpalah pulak gerai kebab turki. Perut pun dah lapar jadi kita ngap dulu isi perut. 



Then, kami menuju ke Madame Tussauds. Semua patung wax nak diambil gambarnya haha. Ada figures luar negara dan juga Japanese.







Kemudian kami menuju pula ke Trick eye Museum. Sesuailah untuk mereka yang kaki bergambar hehe




3 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. tak sejuk ke Odaiba time Sarah pgi ni...dulu nk bergambar kat statue tu rasa beku...x boleh nk petik kamera

    ReplyDelete
  3. Dalam 15-16 degrees gitu. Boleh tahan lagilah, cuma sebab kadang-kadang hujan renyai, dengan angin huhu terasa jugak sejuk

    ReplyDelete